چطور بیشتر عمر کنیم

دانلود رمان های جدید | نایس بانو

دانلود رمان نقاب دل (آریا و عسل) از مرضیه یگانه
نقاب دل از مرضیه یگانه
دانلود رمان عرق سگی از مسیحه زادخو با فرمت apk و pdf
رمان عرق سگی - مسیحه
دانلود جلد دوم رمان این عشقه یا هوس ۲ از مسیحه زادخو
این عشقه یا هوس 2
دانلود رمان چشمات سگ داره از مسیحه زادخو PDF با لینک مستقیم
رمان چشمات سگ داره
دانلود PDF رمان مات از مرضیه یگانه – کامل
رمان مات - مرضیه یگانه
دانلود رمان دکتر و ارباب مسیحه زادخو – پی دی اف
رمان دکتر و ارباب
دانلود رمان این عشقه یا هوس مسیحه زادخو (پی دی اف کامل)
رمان این عشقه یا هوس

چطور بیشتر عمر کنیم

دسته بندی : آموزش سلامت تاریخ : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶

چطور بیشتر عمر کنیم

سلامت روان انسان می تواند بر بیمار شدن یا نشدن او اثر بگذارد. همچنین نوع تفکر ما می تواند بر ابتلای ما به بیماری ها تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار سایت نایس بانو، بهتر است همیشه مثبت فکر کنیم و خصلت مثبت اندیشی را در خودمان تقویت کنیم.

خواب کافی داشته باشید:

افرادی که پنج تا شش ساعت در شب می خوابند، هنگام تماس با ویروس سرماخوردگی تا سی درصد احتمال ابتلایشان به بیماری افزایش می یابد. در حالیکه این احتمال برای افرادی که هفت تا هشت ساعت در شب می خوابند، تا هفده درصد کاهش می یابد.

افکار مثبت داشته باشید:

آنچه امروزه پزشکان به آن معتقدند این است که باور و فکر انسان بر بیمار شدن یا نشدن او اثر می گذارد. این در واقع همان چیزی است که از آن به عنوان تلقین یاد می کنیم. تلقین و نوع تفکر ما می تواند بر ابتلای ما به بیماری ها تأثیرگذار باشد. بنابراین بهتر است همیشه مثبت فکر کنیم و خصلت مثبت اندیشی را در خودمان تقویت کنیم.

برنامه برای کنترل و کاهش استرس داشته باشید:

ثابت شده است که استرس بر تضعیف سیستم ایمنی بدن اثر زیادی می گذارد. اغلب بیماری ها به علت فشاری بروز می کنند که استرس بر ارگان های مختلف بدن وارد می کند. بنابراین باید هدف تان پیدا کردن راهی برای کنترل استرس باشد تا روش سالم را در زندگی دنبال نمایید.

استفاده زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در افزایش بیمار شدن شما موثر است

بهتر است عوامل استرس زا را شناسایی کرده و برای رفع آن ها برنامه ریزی کنید.

از راه های کلی کنترل استرس می توان به تفکر، همنشینی با دوستان، ورزش، عبادت و غیره اشاره نمود.

بهداشت فردی را رعایت کنید:

همیشه حواستان به این نکته باشد که پس از تماس با وسایل کثیف مانند دکمه آسانسور، میله اتوبوس و مترو، درهای ورودی ، وسایل پارک و غیره دست هایتان را با آب و صابون بشویید. وجود خراش یا بریدگی یا سوختگی در پوست دست می تواند امکان آلودگی با میکروب ها را بالا ببرد، زیرا در این حالت ها راه ورود آلودگی ها به داخل پوست باز است. شستن دست ها با صابون باید حداقل ۱۵ ثانیه طول بکشد.

برنامه منظم ورزشی داشته باشید:

ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند عفونت دستگاه تنفسی را کاهش می دهد. بهتر است هر هفته سه بار وقت خود را در باشگاه های ورزشی بگذرانید و ورزش کنید.

از ترافیک دوری کنید:

استفاده بیش از حد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و تاکسی در افزایش بیمار شدن شما موثر است. این وسایل همیشه پر از میکروب هستند. بهتر است کارهایی را که می توان به صورت غیر حضوری انجام داد، با ابزار هایی مانند تلفن، رایانه و اینترنت انجام دهید.

ویتامین C را از دست ندهید:

شواهد علمی نشان می دهد که ویتامین ث می تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار تأثیرگذار باشد.

اغلب افرادی که بیمار نمی شوند، گاهی تا چهار بار در روز موادی را مصرف می کنند که دارای ویتامین ث هستند. شما نیز هرگاه احساس کردید که در حال مریض شدن هستید، مصرف مواد خوراکی غنی از این ویتامین جادویی را از افزایش دهید.
با دوستانتان به اش

253 بار دیده شده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 495
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.