چند نوع غذای مفید برای قلب

دانلود رمان های جدید | نایس بانو

دانلود جلد دوم رمان این عشقه یا هوس ۲ از مسیحه زادخو
این عشقه یا هوس 2
دانلود رمان چشمات سگ داره از مسیحه زادخو PDF با لینک مستقیم
رمان چشمات سگ داره
دانلود PDF رمان مات از مرضیه یگانه – کامل
رمان مات - مرضیه یگانه
دانلود رمان دکتر و ارباب مسیحه زادخو – پی دی اف
رمان دکتر و ارباب
دانلود رمان این عشقه یا هوس مسیحه زادخو (پی دی اف کامل)
رمان این عشقه یا هوس
دانلود رمان رویای خام PDF از یگانه
رمان رویای خام - یگانه
دانلود رمان رحم اجاره ای PDF با لینک مستقیم
رمان رحم اجاره ای

چند نوع غذای مفید برای قلب

دسته بندی : آموزش سلامت تاریخ : شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶

چند نوع غذای مفید برای قلب

داشتن یک رژیم غذایی مناسبِ قلب برای جلوگیری از بروز بیماری قلبی عروقی ضروری است اما در سال‌های اخیر سردرگمی‌های زیادی وجود داشته است که رژیم غذایی مناسب قلب دقیقا باید چگونه باشد. آیا باید یک رژیم غذایی کم‌چرب داشته باشید؟ یا یک رژیم کم‌کربوهیدرات؟

به گزارش خبرنگار سایت نایس بانو، تغذیه از اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های قلبی برخوردار است و با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کرد.

به‌رغم سردرگمی‌های موجود درباره‌ی رژیم غذایی مناسب قلب، در موارد زیر اتفاق نظر وجود دارد:

– کالری کافی دریافت کنید تا وزن مناسب داشته باشید.

– مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنید.

– از نان و پاستای غلات کامل استفاده کنید.

– سعی کنید گوشت قرمز را محدود کنید و ترجیحا از ماهی، مرغ و حبوبات به‌عنوان منابع اصلی پروتئین استفاده کنید. (با این حال در این‌باره که چربی اشباع برای قلب کاملا مضر است، اغراق شده است).

– از چربی‌های ترانس دوری کنید.

– به‌طورکلی از مصرف غذاهای فراوری‌شده، به‌خصوص کربوهیدرات‌های فراوری‌شده اجتناب کنید.

اگر این دستورالعمل‌های ساده را دنبال کنید، مقدار زیادی از سردرگمی‌تان درباره‌ی رژیم غذایی مناسب قلب برطرف خواهد شد.

رژیم‌های غذایی کم‌کربوهیدرات و کم‌چرب

طرفداران رژیم‌های غذایی کم‌چرب مدت‌هاست که با طرفداران رژیم‌های کم‌کربوهیدرات در مورد اینکه کدام رویکرد رژیمی درست و کدام‌یک غلط است، اختلاف نظر دارند. اما اگر به توصیه‌های جدیدتر هر دو گروه نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که با هم هم‌سو هستند.

طرفداران رژیم کم‌چرب در نهایت مجبور شدند اعتراف کنند که بعضی چربی‌ها در واقع برای بدن مفید هستند. در حقیقت دستورالعمل‌های رژیم‌های رسمی، دیگر اصلا بر رژیم‌های کم‌چرب تأکید نمی‌کنند. طرفداران رژیم کم‌کربوهیدرات نیز در نهایت پذیرفتند که برخی کربوهیدرات‌ها سالم و مفیدند.

در نتیجه توصیه‌های رژیمی مربوط به هر دو گروه هر روز شباهت بیشتری به هم پیدا می‌کنند (بسیار بیشتر از چیزی که هریک از دو طرف بخواهد قبول کند).

رژیم غذایی مدیترانه‌ای

رژیم غذایی مدیترانه‌ای رژیم محبوبی است که اکثر شواهد کلینیکی معتبر فواید آن را برای قلب تأیید می‌کنند. این رژیم با چند تغییر می‌تواند نوعی توافق بین دیدگاه‌های کم‌‌چرب و کم‌کربوهیدرات به‌حساب بیاید. این رژیم غذایی نوعی سازش است که بسیار شبیه ۶ قاعده‌ی ذکرشده در بالاست.

سایر نکات

علاوه بر موارد بالا، برای بهبود رژیم مناسب قلب‌‌ تان می‌توانید چند کار دیگر نیز انجام بدهید که عبارتند از:

– مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف کنید؛

– آجیل بخورید؛

– الکل مصرف نکنید.

همچنین در مورد اینکه آیا محدود کردن نمک برای‌تان مفید است یا خیر با پزشک‌تان مشورت کنید.

– به شکل منظم در طول هفته ورزش کنید

کارشناسان معتقدند برای آنکه از رژیم غذایی مناسب قلب حداکثر بهره را ببرید، باید وزن مناسبی داشته باشید و به‌طور منظم ورزش کنید.

253 بار دیده شده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 484
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.